سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، کسی را که به خانه اش یورش بَرَندو او [در دفاع از خانواده اش [نجنگد، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

وب لاگ

روز چهاردهم فوریه در اغلب کشورهاى جهان روز والنتین یا "" است. روزى که عشاق سراسر دنیا هدیه هاى کوچکى را به نشانه محبت، براى دلدار خود تهیه میکنند. اما مبدآ این روز به دوره قیصر کلادیوس دوم باز میگردد، که در قرن سوم میلادى حکومت میکرد. گفته میشود که او در روم قدیم دستور داد، تمامى پیمانهاى ازدواج لغو گردند، تا از مردان جوان در لشکرکشیهاى خود استفاده کند. اما کشیشى بنام والنتین، از این فرمان سرپیچى کرده و زوجهاى جوان را به عقد ازدواج یکدیگر در میآورد. به همین دلیل، او در روز چهاردهم فوریه، اعدام گردید.

قلب با شدت فراوان میزند، دستها خیس عرقند، در معده احساس ویژه اى وجود دارد، بدن در کل آرامش و خورد و خوراک ندارد. معمولا این علائم، نشانه هائى هستند که بویژه در مورد افراد عاشق، به چشم میخورند. تقریبا هر کسى حداقل یکبار دچار چنین حالتى بوده است اما، با این وجود عشق هنوز هم یک معماست که پژوهشگران را به خود مشغول میسازد. براى آنها عشق ترکیبیست از روند واکنشهاى شیمیائى. شاید برداشت خشکى به نظر آید اما، در واقع باید به آنها حق داد. علم شیمى، نه تنها فعالیتهاى بدن انسانها را کنترل میکند، بلکه همچنین افکار و احساسات ما را.

عشق در واقع در مغز افراد بوجود میآید. دانشمندان انگلیسى از مغز ۱۷ فرد مورد آزمایش با کمک دستگاههاى کامپیوترى، تصویربردارى کرده و فعالیتهاى بخشهاى مختلف مغز را، در حینى مورد بررسى قرار دادند که، آنها مشغول مشاهده تصاویر معشوق خود یا افراد دیگر بودند. نتیجه اینکه، ۴ بخش از مغز با دیدن تصویر معشوق فعال شدند، از جمله، یکى از آنها بخشى بود، که در هنگام استعمال مواد مخدر در افراد به فعالیت میپردازد. برخلاف، بخشهاى مربوط به خاطرات و تمرکز افکار، کار خود را کاهش دادند. وقتى دو نفر عاشق میشوند، در سر آنها چه اتفاقى میافتد؟

 ابتدا این دو متوجه یکدیگر میگردند و بسرعت تصمیم میگیرند که، آیا از طرف مقابل خوششان میآید یا نه. این عمل، بسیار پیچیده است اما، تنها در طى چند ثانیه انجام میگیرد. محرکهائى همچون نشانه هاى ظاهرى، بو، صدا و حرکات افراد، تجزیه و تحلیل میگردند، پیش از آنکه، تصمیم قطعى گرفته شود. اگر سیستم داخلى بدن موافق باشد، این دو نفر آغاز به گفتگو میکنند، میخندند، موارد مشترک را مییابند و مورد پسند یکدیگر قرار میگیرند.

این امر باعث میشود که بهمنى از ترشحات هرمونهاى آدرنالینAdrenalin، سروتونین Serotonin، دوپامینDopamin و اندورفین‌Endorphin در بدن جارى گردد. این هرمونها موجب سرخوشى افراد میگردند و حتى دردها را تقلیل میبخشند. دشواریهاى زندگى آسان مینمایند و عشاق، پر از انرژى اند. خورد و خواب اهمیتى ندارند اما، این اصلآ مهم نیست.

ولى راز زندگى زوجهاى خوشبخت چیست؟ آنها با کمال دقت رعایت حال یکدیگر را میکنند، براى کمک به یکدیگر آماده اند و با هدایاى کوچک، محبت خود را به دیگرى نشان میدهند.

علائق مشترک یکى دیگر از پایه هاى اساسى یک رابطه استوار میان دو نفرند که میتوانند از زیبائیهاى جهان اطراف خود به همراه هم لذت ببرند.

اما باید تذکر دهیم که هر فرد عاشق هم گاهى باید چند ساعتى را براى خود داشته باشد. هر کسى علائق و دوستان خود را دارد و چنین روابطى میتوانند پیوند زوجها را تقویت کنند.

گفت و شنود با یکدیگر، از پایه هاى اساسى وجود یک پیوند استوار است. این گفتگوها میتوانند احساسات طرفین را روشن سازند، فشارهاى موجود را تخفیف بخشند و اعتماد متقابل را افزایش دهند.

و بالاخره در پایان باید از روابط جنسى زوجها نام ببریم که همچنین نقش مهمى را در پایدارى این رابطه بازى میکنند.

نگین کروئى




هادی جعفری منش ::: جمعه 85/7/21::: ساعت 9:55 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :6771
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<